Hoe zorg je er voor dat jouw nieuws wordt meegenomen door een redactie? Voor bedrijven, sportverenigingen, culturele organisaties en vele anderen is zichtbaarheid belangrijk en media-aandacht helpt daarbij. Maar hoe pak je dat nou het beste aan? De beste antwoorden krijg je vanuit de bron zelf. De Zutphense journalist Misha Hofland presenteert de workshop ‘Hoe krijg ik aandacht in de media?’
Misha Hofland: “Als ervaren freelancer krijg ik regelmatig vragen als: Hoe krijg ik aandacht voor mijn nieuwtje of evenement? En: hoe schrijf ik een goed persbericht? Een goed begrip van hoe (regionale) media werken en hoe je aantrekkelijk schrijft kan je kansen op aandacht in die media aanzienlijk vergroten.”
In één avond wordt uit de doeken gedaan:
- hoe redacties werken
- hoe je aantrekkelijk schrijft
- waar een goed persbericht aan moet voldoen
Ter plekke ga je bovendien samen aan de slag met het beoordelen van enkele persberichten en het gezamenlijk bespreken van kansen en mogelijkheden op mediagebied. Na afloop zal de presentatie met enkele handige reminders online beschikbaar worden gesteld.
Let op! Nu tijdelijk aanmelden via: mishahofland@hotmail.com , vermeld hierbij om welke workshop het gaat.
Workshop Zutphen
Datum en tijd:
Maandag 6 oktober 2014, start om 19.30 uur. Inloop vanaf 19.15 uur
Bij voldoende belangstelling wordt er ook een tweede avond georganiseerd. Mocht je dus mee willen doen, maar op 6 oktober niet kunnen: laat het ons weten!
Locatie:
Bedrijfsverzamelgebouw De Haeve, Waterstraat 5 in Zutphen
Kosten:
€ 30,00 euro per persoon
Workshop Lochem
Datum en tijd:
Dinsdag 14 oktober 2014, start om 19.30 uur. Inloop vanaf 19.15 uur
Bij voldoende belangstelling wordt er ook een tweede avond georganiseerd. Mocht je dus mee willen doen, maar op 14 oktober niet kunnen: laat het ons weten!
Locatie:
Lochemse Kunstfactor, Markt 3 in Lochem.
Kosten:
€ 25,00 euro per persoon